اعزام ۲۸۹ اتوبوس از خراسان رضوی برای شرکت زائران در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست قطع درختان خشک شده چنار در بولوار فرهنگ مشهد + پاسخ شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود بیش از یک‌میلیون زائر به مشهد تا به امروز| تمام ظرفیت‌‎ها در خدمت پذیرایی از مهمانان امام هشتم(ع)

  • کد خبر: ۱۵۵۳۹۵
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
ورود بیش از یک‌میلیون زائر به مشهد تا به امروز| تمام ظرفیت‌‎ها در خدمت پذیرایی از مهمانان امام هشتم(ع)
معاون زیارت و گردشگری استاندار خراسان رضوی در نشست ویژه قرارگاه خدمات سفر با حضور وزیر کشور از ورود بیش از یک‌میلیون و ۲۸۲ هزار و ۷۰۳ زائر به مشهد از ۱۵ اسفند تا به امروز خبر داد گفت: طبق آخرین آمار رسمی فقط در روز ۲۴ اسفند، ۱۴۴ هزار و ۹۷۸ زائر وارد استان شده‌اند و ۲۱۰ هزار و ۹۹ نفر هم در اقامتگاه‌ها اسکان یافته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، در امتداد جلسات روزانه قرارگاه عملیاتی خدمات سفر و به میزبانی استانداری خراسان رضوی، نشست ویژه قرارگاه عصر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، جواد اصغری شهردار مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون زیارت و گردشگری استانداری خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری برگزار شد.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در ابتدای این جلسه با اشاره به راهبرد اصلی قرارگاه عملیاتی خدمات سفر اظهار کرد: این قرارگاه از آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرد و با محوریت ارتقای کمی و کیفی خدمات قابل‌ارائه به زوار در قالب طرح «از مبدأ تا مبدأ»، تلاش دارد تا از زمانی که خانواده‌ها به مقصد مشهدالرضا (ع) سفر خود را آغاز می‌کنند تا زمانی که دوباره به شهر و دیار خود بازمی‌گردند، از نظر امنیتی و رفاهی تأمین باشند.
وی افزود: طبق آخرین آمار رسمی فقط در روز ۲۴ اسفند، ۱۴۴ هزار و ۹۷۸ زائر وارد استان شده‌اند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش چشمگیری هستیم. ظرفیت اسکانی که اعم از مراکز اسکان رسمی و موقت در اختیار زائران امام هشتم قرار گرفته به ۲۱۰ هزار و ۹۹ نفر شب خواب رسیده و در مجموع هم از ۱۵ اسفند تا به امروز، یک‌میلیون و ۲۸۲ هزار و ۷۰۳ زائر به مشهدالرضا (ع) مشرف شده‌اند.
معاون زیارت و گردشگری استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه کارگروه ملی زیارت که اخیراً با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، ما شبکه مسائل مرتبط با زیارت را احصا کردیم که مشتمل بر ۷۶ مسئله راهبردی در ۱۲ محور بود. از این میان، ۲۵ مسئله مختص مشهد، ۳۵ مسئله مرتبط با زیرساخت‌های استان، ۱۵ مسئله ملی و یک مسئله بین‌المللی بود و برای حل آن‌ها، ۷۳ مصوبه کاربردی در کارگروه به تصویب رسید.
وی در تشریح زیرساخت‌های مهیاشده برای استقبال از زائران نوروزی امام رضا (ع) گفت: ۷۰۰ هزار نفر ظرفیت اسکان در سطح استان به وجود آمده است، ۱۶ هزار ظرفیت پارکینگ در هسته مرکزی ایجاد شده، چهار هزار و ۱۷۲ سرویس بهداشتی در سطح شهر آماده شده، ۱۲۰ ایستگاه و پایگاه خدمات‌دهی با کارکرد‌های متنوع به همراه ۱۲۰ نانوایی، ۶۵ بیمارستان، ۲۰ مرکز درمانی و ۲۴ داروخانه شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. ۶۰۰ واحد تنظیم بازار برای عرضه مستقیم کالا و به‌خصوص ۲۰ قلم کالای اساسی برپا شده و به‌موازات فعالیت شبانه‌روزی ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برون‌شهری، ۹۰ رام قطار و ۱۱۷ پرواز در هر روز و ۵۰ پرواز بیشتر در روز‌های پیک، بیش از دو هزار تاکسی و ۵۴۰ اتوبوس درون‌شهری هم در داخل مشهد مسئولیت انتقال زائران را برعهده دارند.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد ادامه داد: ۱۵ ایستگاه ارائه خدمات در جاده‌ها ایجاد شده، جشنواره‌های فرهنگی متنوع و متعددی در سطح شهر اجرا خواهد شد و یکی از مصوباتی مؤثری که در کارگروه ملی زیارت به مرحله اجرا رسید، این بود که بلیت سفر به مشهد به‌صورت دوطرفه و همراه با بازگشت عرضه شود و این همان تدبیری است که بر مبنای آن امیدواریم تا دیگر شاهد انفجار جمعیت در روز‌های پایانی تعطیلات و معطلی زائران نباشیم.
مشارکت ۲۶۰ نیروی بسیج در کاهش تلفات جاده‌ای استان
جواد خدایی، معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی هم در بخش دیگری از نشست اظهار کرد: در دولت سیزدهم تحول ویژه‌ای در حوزه ارتقای ایمنی جاده‌ها حاصل شده و با مطالعه داده‌های بانک اطلاعاتی پلیس‌راه و مطالعات جغرافیایی حوادث، نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور شناسایی شدند. از این میان، ۴۸ نقطه حادثه‌خیز مربوط به استان خراسان رضوی است که ۲۰ نقطه ایمن‌سازی شد و ۲۸ نقطه دیگر باقی مانده است.
وی افزود: ۵۵ درصد سوانح رانندگی در جاده‌های استان مرتبط با واژگونی وسایل نقلیه است که به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان روی می‌دهد. سال گذشته ۲۲ درصد از این مقدار کاهش پیدا کرد و در سال جاری به دنبال کاهش ۳۳ درصد باقی مانده هستیم. برای حل این مشکل، نیازمند مجتمع‌های بین‌راهی بیشتری هستیم که رانندگان را وادار به استراحت در جریان سفر کند و به این دلیل، چه در قالب بازسازی و بهسازی مجتمع‌های ازکار افتاده و چه به‌صورت راه‌اندازی ایستگاه‌های موقت و موکب‌ها، تلاش شده تا در طول مسیر تشرف، مراکز امن و مناسب‌سازی شده‌ای وجود داشته باشند که به زائران خدمات ارائه کنند. ضمن اینکه از ظرفیت دهیاری‌های حاشیه جاده‌ها نیز به‌صورت ویژه استفاده شده و به‌موازات این، امسال بیش از ۲۶۰ نیروی بسیجی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند، با پلیس‌راه همکاری خواهند داشت تا چه در استقرار و چه درگشت‌ها، ایمن‌سازی سفر را برای زائران به ارمغان بیاورند.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در روز‌های پیش رو، شاهد افزایش ۲۰ درصدی تردد جاده‌ای خواهیم بود، تصریح کرد: همه خودرو‌هایی که از سرعت مطمئنه تخطی داشته باشند، در سامانه یکپارچه و هوشمند پلیس‌راهور علامت‌گذاری می‌شوند و در قالب یک پیامک به مالک و راننده، به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد که تا زمان حضور در استان خراسان رضوی، فقط یک‌بار دیگر تخطی از سرعت مطمئنه باعث قفل شدن پلاک و توقیف خودرو خواهد شد. به‌موازات این، همه خودرو‌هایی که بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشند، بلافاصله متوقف و توقیف خواهند شد و بر این اساس، تاکنون حدود ۳۰۰ خودرو به پارکینگ منتقل شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->